بر اساس صورتهای مالی ۱۴۰۳ بانک کشاورزی اعلام شد:
رشد قابل توجه خدمات غیرحضوری بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۳
تحلیل صورتهای مالی بانک کشاورزی منتهی به پایان سال 1403، از شتاب حرکت این بانک در مسیر توسعه بانکداری دیجیتال و افزایش قابل توجه خدمات غیرحضوری حکایت دارد؛ به نحوی که افتتاح حساب و پرداخت تسهیلات غیرحضوری طی سال گذشته با رشد قابل توجهی همراه بوده است.
فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، این بانک در سال ۱۴۰۳ با تمرکز بر توسعه زیرساختهای دیجیتال، گامهای موثری در جهت کاهش مراجعات حضوری و ارائه خدمات بهروز بانکی برداشت که در نتیجه این تغییر رویکرد، تعداد حسابهای افتتاح شده و تسهیلات پرداخت شده به صورت غیرحضوری رشد معناداری داشته است.
جهش ۴۳۸ درصدی در افتتاح حساب غیرحضوری
بر اساس دادههای موجود، تعداد حسابهای افتتاح شده به صورت غیرحضوری در بانک کشاورزی با رشد ۴۳۸ درصدی از ۸۰ هزار فقره در سال ۱۴۰۲ به ۴۳۰ هزار فقره در سال ۱۴۰۳ رسیده که این جهش قابل توجه باعث شده سهم افتتاح حسابهای غیرحضوری از کل حسابهای جدید، از تنها ۳ درصد در سال ۱۴۰۲ به ۲۰ درصد در سال ۱۴۰۳ افزایش یابد.
این در حالی است که افتتاح حساب حضوری با کاهش ۲۲.۹ درصدی مواجه شده و از دو میلیون و ۲۶۶ هزار فقره به حدود یک میلیون و ۷۴۷ هزار فقره در سال ۱۴۰۳ رسیده است. این آمار نشاندهنده استقبال گسترده مشتریان از خدمات دیجیتال و موفقیت سیاستهای بانک کشاورزی در این حوزه است.
افزایش ۲۹ درصدی پرداخت تسهیلات غیرحضوری
بر اساس این گزارش، طی سال گذشته تعداد تسهیلات غیرحضوری پرداخت شده توسط بانک کشاورزی با افزایشی ۲۸.۹ درصدی، از حدود۴۳ هزار فقره در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۵۵ هزار فقره در سال ۱۴۰۳ رسیده است.
اگرچه طی سال گذشته همچنان بخش عمدهای از تسهیلات (۹۳ درصد) به صورت حضوری پرداخت شده، اما کاهش ۷.۴ درصدی در تعداد تسهیلات حضوری و رشد قابل توجه در بخش غیرحضوری، نشاندهنده جهتگیری مشخص این بانک به سمت تسهیل فرآیندهای اعطای وام و حرکت به سوی بانکداری دیجیتال در این حوزه کلیدی است.
این گزارش میافزاید: این آمارها نشاندهنده یک تحول راهبردی موفق در بانک کشاورزی است که با سرمایهگذاری بر روی پلتفرمهای دیجیتال، نه تنها هزینههای عملیاتی مرتبط با شعب فیزیکی را کاهش داده، بلکه با ارائه خدمات سریعتر و در دسترستر، زمینه افزایش رضایت مشتریان را نیز فراهم خواهد کرد. از این رو انتظار میرود با توجه به اقدامات و برنامههای در دست اجرا، سهم خدمات غیرحضوری در سبد خدمات بانک کشاورزی در سالهای آینده نیز به طور پیوسته افزایش یابد.
به اشتراک بگذارید:
لینک خبر: